Het verleden de toekomst in blazen! Dat was de opdracht die we kregen van UNESCO Werelderfgoed Kinderdijk, een van de populairste en meest iconische toeristenhotspots waarmee Nederland zichzelf op de wereldkaart zet. Een iconisch internationaal visitekaartje, doordrenkt met oer-Hollands waterbeheer. Dat verhaal willen we online ook vertellen!

Klant

Werelderfgoed Kinderdijk

Diensten

Voor Kinderdijk maakten we meer dan een design. Meer dan een website. Het werd een complete beleving! Precies het gevoel waar het Werelderfgoed voor staat.

Bekijk de website

Kinderdijk aan de Maashaven

Wandelen, boottochtjes maken, molenmakers-workshops volgen en je vergapen aan de negentien historische windmolens. Een dagje Kinderdijk is een heuse beleving. Onze missie was om de enorme diversiteit die je tijdens je bezoek ervaart, ook in de digitale beleving over te brengen. Kortom: we zetten het offline gevoel om naar web. En dat deden we niet alleen! De mensen van Werelderfgoed Kinderdijk waren dagelijks vanuit ons Rotterdamse kantoor Rodesk bij het proces aanwezig en daardoor écht onderdeel van het team.

Sterke stroming door de site

Om verschillende soorten bezoekers aan te spreken, creëerden we een aantal gebruikersverhalen met bijbehorende informatiebehoeften. Of je nu wilt lezen over de geschiedenis die als een rode draad door Kinderdijk heen loopt, de actuele activiteiten en aanbiedingen wilt bekijken of direct je bezoek wilt plannen... Uiteindelijk leidt iedere gebruikersflow je richting de tickets of een groepsarrangement. 

Windje mee richting de kassa

En dan? Tijd om te bestellen! Het bestelproces hebben we na livegang nauwlettend in de gaten gehouden. Hoe kunnen we de stappen sneller en beter maken? Wat is het gevoel van de gebruiker tijdens het proces? Op basis van deze vragen is de ticketflow verder verbeterd. Zo kun je nu direct zien of er een evenement plaatsvindt op jouw dag van bezoek en hoe druk het wordt. Ook is het tegenwoordig mogelijk om een tijdslot te reserveren. 

De beeldbank van Kinderdijk is net zo’n schatkamer als de geschiedenis die eraan ten grondslag ligt. 

Klassieke interface

Door de gehele site staat het gevoel van de bezoeker voorop. Zelfs de sfeervideo op de homepage hebben we ‘webproof’ laten maken door deze niet te snel af te spelen. Aan rijke content geen gebrek! Moderne typografie en beelden uit lang vervlogen tijden wisselen elkaar af.

Daarom ontwierpen we ook een interface die een klassieke sfeer uitstraalt en tegelijk voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker van vandaag. Tot slot vind je sinds kort een uitgebreid vouchercode-systeem in de website. Werelderfgoed Kinderdijk kan hierdoor samenwerken met andere bedrijven die een kortingscode aan hun klanten willen aanbieden. Kinderlijk eenvoudig! ;-)