Je eigen positionering voorbij groeien, kan dat?
Daadkrachtig, deskundig en doelgericht. Toen FlexxGroup voor het eerst langskwam in onze creative studios, wist het team goed over te brengen waar de organisatie voor staat. Met een nieuwe identiteit was FlexxGroup namelijk intern al aan de slag gegaan. Maar hoe vertaal je die identiteit door naar een positionering en visuele stijl die werkt bij je doelgroep? Hoe breng je dit goed over op werkzoekenden en opdrachtgevers? Genoeg om over mee te denken!
Klant
FlexxGroup
Diensten
Voor FlexxGroup ontwikkelden we een visuele identiteit, bestaande uit een logo, huisstijl, creatief concept en uitwerking in middelen. We schreven een corporate story en verpakten deze vervolgens in een brand movie. Deze schittert op de nieuwe website, die wij hebben ontworpen en gebouwd. Als kers op de taart creëerden we een marketingplan om de doelgroep mee te bereiken en te overtuigen.



Bedrijfsstrategisch advies
We organiseerden een creatieve sessie met het team van FlexxGroup om uit te vragen wat de organisatie ambieert en drijft. In de antwoorden draaide alles om beweging, merkten we op. FlexxGroup zorgt er enerzijds voor dat flexibele krachten vooruit kunnen in hun loopbaan. Anderzijds zorgt de organisatie ervoor dat bedrijven veerkrachtig zijn dankzij hun flexibele schil. En bovenal omarmt FlexxGroup beweging in de arbeidsmarkt. Al deze ingrediënten vormden input voor de huisstijl, het creatieve concept en de brand story.



Een krachtig woordmerk
Omdat de naam FlexxGroup op zichzelf al sterk genoeg is, presenteerden we een krachtig en kleurrijk woordmerk als logo. De twee x’en in het logo zetten we in als visuele elementen die de stijl van FlexxGroup typeren. Soms zetten we er een aantal in met een witte outline, of soms één hele grote. De hoeken die je daarmee creëert zorgen ook in het design voor richting; beweging.
Beweging inspireert
Dezelfde input vormde de basis voor de nieuwe brand story. De inzetbaarheid van dit verhaal is veelzijdig. Momenteel schittert de storytelling met name in de brand movie. De film, die je bovenaan de case kunt bekijken, wordt afgesloten met een nieuwe pay-off: Vooruit! Ook in de videomontage zie je de snelheid van de merkbelofte terug.



Website als matchmaker
Tijd voor online! Tijdens een design sprint vertaalden onze UX designers het ontwikkelde concept naar webdesign. Vanuit gebruiksvriendelijkheid kozen we ervoor om een splitsing te maken in de doelgroepen: werkzoekenden en opdrachtgevers. Dankzij de perfecte zoek- en filtermogelijkheden in het vacatureoverzicht vinden werkzoekenden direct de baankansen die FlexxGroup hen biedt. Onze developers realiseerden daarvoor een slimme koppeling met het recruitment performance platform RecruitNow.
Wil je eerst meer weten over FlexxGroup, dan bezoek je de teampagina of lees je de FAQ’s. De conversiemogelijkheden - solliciteren, jezelf inschrijven of een offerte aanvragen - zijn tot slot zo laagdrempelig mogelijk gemaakt. Terwijl onze developers aan de slag gingen met de techniek van de website, ontwikkelde ons marketingteam een marketingplan met contentstrategie. Want een sterk merk verdient het om gezien te worden!
Daarmee heeft FlexxGroup de complete creative studios-ervaring gehad; van strategie en branding, naar (UX) design en videografie, naar development en tot slot naar marketing en campagnes. Zulk werk, daar worden wij blij van!