Jouw merk of organisatie meer aandacht geven bij je publiek? Adverteren op Facebook of Instagram biedt unieke mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken. Maar hoe werkt dat? Wat levert het meest op en hoe behaal je je doelen? Samen met jou bepalen we de strategie, waarna we een succesvolle Instagram- of Facebookcampagne opzetten via Meta.

Meta Business Manager

Als je gaat adverteren op Facebook of op Instagram - of natuurlijk op allebei de kanalen - dan heb je daar Meta Business Manager voor nodig. De socialmediakanalen bieden ook andere laagdrempelige manieren om een post te 'boosten' voor een klein advertentiebudget, maar de professionele aanpak verloopt via Meta. Bij WebNL creative studios hebben we veel ervaring in deze omgeving van Facebook. We helpen organisaties om de juiste account-structuur op te zetten. Ook bieden we support bij het oplossen van Meta-problemen. 

Adverteren op Facebook en Instagram: de mogelijkheden

Na een kick-off waarin we jouw organisatie en doelstellingen leren kennen, ontwikkelen we graag een advertentiestrategie. Vaak is adverteren op Facebook of Instagram onderdeel van een groter campagneplan of marketingplan. Er zijn veel mogelijkheden met Meta advertising. Een campagne kan bijvoorbeeld als doel hebben om je Facebook-pagina en berichten te promoten bij een groter publiek. Maar het kan ook je doel zijn om bezoekers rechtstreeks naar je website te leiden. In ieder geval is het belangrijk om een meetbaar doel vast te stellen bij de start. 

Starten met Facebook en Instagram adverteren

Natuurlijk is het belangrijk om de basis op orde te hebben zodra je gaat adverteren. Daarmee bedoelen we dat je een sterk Instagramprofiel of een goede Facebookpagina nodig hebt. Accounts met inhoud en posts die interessant zijn voor jouw doelgroep. En die écht geschikt zijn voor social. Zonder die inhoudelijke basis, heeft het geen zin om op Facebook of Instagram te adverteren om nieuwe volgers, views en interactie te krijgen. Overigens is het geen must om een pagina te hebben om te kunnen adverteren, maar dat raden wij wel aan.

Content voor social media

Bij advertenties die naar producten en diensten op je website leiden, is het belangrijk dat de koppeling tussen je site en Meta goed werkt. Zo zorgen we dat alle acties meetbaar zijn. Adverteren op Facebook en Instagram is vooral geschikt voor bedrijven die zich richten op consumenten (B2C), maar ook voor B2B is het in sommige situaties zeker kansrijk. We helpen je graag om te ontdekken wat de mogelijkheden zijn voor Meta advertising en we verzorgen vervolgens de complete campagnes. 

Meer weten of training Meta advertising?

Neem contact met ons op als je benieuwd bent naar de mogelijkheden om samen te werken aan social advertising. Wil je liever je Instagram- en Facebookcampagnes helemaal zelf opzetten en beheren? We stellen graag een maatwerk training voor je samen om je wegwijs te maken met Meta advertising. 

Neem contact op