Hoe vinden we goede, nieuwe medewerkers? Een vraag die we voor de havenbedrijven Matrans, MTC & MCS hebben opgelost door de campagne ‘Helden van de Haven’ te bedenken en te lanceren.

In Rotterdam werken de helden van de haven! Dat is het concept. Een campagne van heldenniveau is opgetuigd. Maar onderschat de uitvoering niet… Want ook dat lopen we als geen ander te kennen.

Klant

Matrans, MTC & MCS

Diensten

Voor drie havenbedrijven bedachten we een typisch Rotterdams concept om meer helden te werven. Dit idee zie je terug op de Wereldhavendagen, in een opvallend design, op de vacaturesite en in de uitgebreide campagne, inclusief rauw beeldmateriaal.

Bezoek heldenvandehaven.nl 

Op de website staan veel foto’s en video's van de helden van de haven. Dat zijn onze mensen.
Mendy Houthuizen, Matrans Marine Services

Helden, hiero melden!

De basis van deze campagne werd opgezet door onze strateeg. Hij bedacht een ijzersterke strategie met bijbehorende storytelling, genaamd ‘de Helden van de Haven’. Een verhaal vol trots, dat duidelijk terug te zien (en te horen) is in de scripts en de beelden van 9 vacaturefilms, in de oranje huisstijl en natuurlijk in het webdesign van de spraakmakende vacaturesite. Die uiteraard door ons eigen developmentteam gebouwd is.

 

Passie voor de Rotterdamse haven

Out of the box en into the zeecontainer. Bij de brainstorm over deze campagne mocht alles! Het resultaat? Maar liefst 9 rake vacaturefilms met echt en rauw beeldmateriaal, direct vanuit de haven. Gedurfde posters op wildplaklocaties in de buurt. Heerlijke vacatureteksten die je onmogelijk zonder Rotterdamse tongval kunt lezen. Opvallende offline middelen, zoals t-shirts met scherpe quotes. Display banners, onder andere op veelgebruikte voetbalsites. En een uitgebreide social campagne op YouTube, Instagram en Facebook, waarin videocontent de hoofdrol speelt. Veel he? Breek me de bek niet open ;-)

 

‘s Ochtends vroeg, ‘s avonds laat. Je kunt op ze rekenen, want de haven moet altijd door.

Trossen los!

De grote lancering van de campagne werd gehouden in Hotel New York. Jawel, in Rotjeknor! Maar op de Wereldhavendagen gingen we pas echt los. Daar kwamen alle onderdelen van de campagne mooi samen. Online en offline, beeld en tekst, informatie en actie. We speelden zelfs een speciale video af op een heuse container. Dit alles bleef niet onopgemerkt door de media. Onze campagne stond zelfs in het AD. Met deze campagne spreken we de helden van de haven niet alleen aan, maar geven we ze ook een plek. Een plek om trots op te zijn!

Bezoek de website