Drie bedrijven, twee families en één missie

Transportbedrijven Visbeen Transport en Post-Kogeko Logistics fuseerden, samen met gezamenlijke dochteronderneming DailyFresh Logistics, tot Daily Logistics Group (DLG). 540 medewerkers, drie bedrijven, twee families en één missie. En die missie mochten wij krachtig naar buiten brengen op talloze manieren! Zo stapten we in bij DLG als gids in deze prachtige reis. Rijd je even mee?

Klant

DLG

Diensten

Van de allereerste strategische sessie tot aan de nieuwe huisstijl, die tegenwoordig schittert op trucks door heel Europa. En van een socialmediastrategie tot aan een nieuwe website. Alle teams van WebNL waren betrokken bij dit fantastische traject!

Bekijk de website

Strategisch advies bij fusies

Een fusie kun je op allerlei manieren aanpakken. Blijven de oude bedrijfsnamen bijvoorbeeld behouden als labels onder het moederbedrijf? Of treden we samen naar buiten als één, in alle opzichten? Hoe communiceren we dit dan op de welbekende trucks, de 725 laadeenheden en 270 trekkende eenheden? En hoe houden we al onze medewerkers aangehaakt?

Bij al deze vragen was ons team vanaf het begin betrokken om samen een ijzersterke strategie op te stellen, gericht op alle 32 landen waarin DLG opereert. De rijke historie van 150 jaren in business én de toekomstvisie (samen, schoner, slimmer) werd in iedere stap van het proces meegenomen. 

We deliver

Maar wat was het resultaat van dat strategisch advies? Nou, allereerst een geheel nieuwe huisstijl! Het iconische DLG-logo, de Veagle, is ontstaan uit een samensmelting van de kleuren en vormen van de oude logo's. Samen met Raad en Daad organiseerden we een knallend personeelsfeest in de Van Nelle Fabriek om dit te onthullen. De video-introductie, een panel-interview, de lasershow, de aankleding en natuurlijk het feest zelf: alles werd met luid gejuich ontvangen! 

De pay-off, We deliver, wordt in combinatie met diverse termen op de marketingmiddelen ingezet. Denk bijvoorbeeld aan We deliver tomatoes, maar ook aan We deliver together. Deze huisstijl spot je onder andere op visitekaartjes, briefpapier, e-mailnieuwsbrieven en natuurlijk op de vrachtwagens. 

The Social Launch

De drie transportmerken kenden alle drie een zeer sterke community op Facebook, Instagram en LinkedIn. Om al deze transportfans langzaam te laten wennen aan het idee van DLG, stelden we een plan op. The Social Launch! We blikten terug met oude foto's én keken natuurlijk ook vooruit. Bij het samenvoegen van de pagina's vroegen we de volgers om 'mee te rijden naar het nieuwe DLG'. En dat deden ze! De statistieken logen er niet om: we bereikten organisch 80.000+ personen. 

Nadat we de pagina's combineerden tot één sterk merk met de herkenbare DLG-uitstraling, rolden we de nieuwe socialmediastrategie uit. Vlogs, behind the scenes en meer: niets is zo dynamisch als de transportbranche. 

Uitbreiding van de website

De landingspagina die geheel in de huidige stijl is opgezet, vertelt het verhaal van DLG. De missie wordt uitgelegd, de fusie komt aan bod en ook de 'tradelanes' komen visueel in beeld. Als vervolgstap breiden we dit uit tot een allesomvattende website. Vacatures, nieuws en meer over de organisatie en haar sterke community: je vindt er dan alles op terug!