Care Cosmetics is een gigant in de cosmetische industrie. Voorheen werkten ze nog met een standaard bestel-app. Tijd voor een gebruiksvriendelijk en conversiegericht alternatief!

Ons team mocht aan de slag met de ontwikkeling van een maatwerk B2B-webshop. Met als doel om 4.000 beautyprofessionals, zoals schoonheidssalons, eenvoudig - en veel ;) - te laten bestellen. Challenge accepted!

Klant

Care Cosmetics

Diensten

Op basis van een verfijnd UX-design bouwden we voor Care Cosmetics een maatwerk B2B-webshop. De producten lezen we uit via een koppeling met AFAS. Ook automatiseerden we het interne bedrijfsproces. 

Bezoek shop.carecosmetics.nl

De foundation: het UX-design

Het UX-design van de webshop kwam tot stand in onze fameuze Container. Een design-sprint van een week resulteerde in de blauwdruk waarmee onze developers het systeem probleemloos konden bouwen. We lezen meer dan 10.000 artikelen uit via een betrouwbare koppeling met AFAS. Orders en prospects schieten we vervolgens via dezelfde koppeling weer feilloos door naar AFAS. 

Personal shopping

Maar wat zijn eigenlijk de voordelen van deze nieuwe B2B-webshop voor de klant zelf? Nadat je bent ingelogd, laadt de homepage met daarop alle acties die relevant zijn voor jou als bezoeker. Geheel gepersonaliseerd.

Natuurlijk zijn ook de duizenden overige artikelen eenvoudig te doorzoeken. Met slechts een aantal klikken vind je het cosmeticaproduct dat je zoekt. Bovendien is er een handige optie om herhaalbestellingen te plaatsen! Hiermee verhogen we de conversie van de shop.

Een business-boost

Bij het bouwen van een internetoplossing zoeken we altijd naar de vraag achter de vraag. Want achter de vraag "Kunnen jullie onze nieuwe website bouwen?" liggen vaak meerdere motieven. Denk aan omzetgroei, tijd en geld besparen of fouten reduceren.

Ook nu was dit het geval! Daarom hebben we zoveel mogelijk problemen opgelost en verbeteringen doorgevoerd. Zoals... beter UX-design, koppelingen met softwarepakketten en slimme automatisering van processen. Het resultaat? Een business-boost voor Care Cosmetics! 

Een make-over van formaat

De meest waardevolle inzichten ontstaan na livegang. Op basis van gebruikerservaringen, nieuwe inzichten en een interne procesoptimalisatie bij Care Cosmetics voerden we een optimalisatieslag door. Met aandacht voor automatisering en gebruikerservaring. De shopbeleving is verrijkt met:

  • Een geoptimaliseerd menu waarin je meer overzicht en rust ervaart tijdens het navigeren en sneller je doel bereikt. 
  • Een betere mobiele ervaring op de homepage, in de winkelmand en in de omgeving voor bestellingen en orders. Dankzij een minimalistiscshe, compacte weergave waar je doorheen kunt swipen ontstaat meer focus op de content die de gebruiker zoekt. 
  • Notificaties in de winkelmand om klanten in hun koopproces ergens aan te herinneren of om keuzes te beïnvloeden. 
  • Behulpzame productdetail-pagina's met informatie over de status, kortingsacties, ingrediënten en overige productinformatie. Ook zijn er aanbevolen producten toegevoegd. 
  • Een koppeling met voorraadbeheer. Is er een beperkt aantal stuks van een product beschikbaar? Dan verschijnt er automatisch een oranje kleur bij om urgentie te tonen. Is iets tijdelijk niet verkrijgbaar? Dan zie je een herinnering om op de hoogte te blijven. En is een product uit het assortiment gehaald? Dan krijg je tips voor een vergelijkbaar product. Deze automatisering zorgt voor een enorme efficiëntieslag! 
  • Een speciale klantomgeving voor het Care Cosmetics-team. Daarmee kunnen zij intern snel switchen naar de weergave die een bepaalde klant ook heeft, zodat ze diegene bij vragen beter kunnen helpen. 
  • Favorieten die je zelf samenstelt en snel (opnieuw) kunt bestellen. 
  • Pre-order producten reserveren als ze nog niet leverbaar zijn. Zodra ze leverbaar zijn, worden ze verzonden en gefactureerd.
  • Meer duidelijkheid en focus in de zoekresultaten, op de inlogpagina, in het betalingsproces en in de filtering van producten. 

Met veel oog voor de gebruikers is het platform sterk doorontwikkeld. Een ware make-over!

Bezoek de website