Werkt een maatwerk B2B-webshop beter dan een standaard bestel-app?

Care Cosmetics is een gigant in de cosmetische industrie. Voorheen werkten ze nog met een standaard bestel-app. Tijd voor een gebruiksvriendelijk en conversiegericht alternatief!
Ons team mocht aan de slag met de ontwikkeling van een maatwerk B2B-webshop. Met als doel om 4.000 beautyprofessionals, zoals schoonheidssalons, eenvoudig - en veel ;) - te laten bestellen. Challenge accepted!
Klant
Care Cosmetics
Diensten
Op basis van een verfijnd UX-design bouwden we voor Care Cosmetics een maatwerk B2B-webshop. De producten lezen we uit via een koppeling met AFAS. Ook automatiseerden we het interne bedrijfsproces.



De foundation: het UX-design
Het UX-design van de webshop kwam tot stand in onze fameuze Container. Een design-sprint van een week resulteerde in de blauwdruk waarmee onze 'techno's' het systeem probleemloos konden bouwen. We lezen meer dan 10.000 artikelen uit via een betrouwbare koppeling met AFAS. Orders en prospects schieten we vervolgens via dezelfde koppeling weer feilloos door naar AFAS.

Personal shopping
Maar wat zijn eigenlijk de voordelen van deze nieuwe B2B-webshop voor de klant zelf? Nadat je bent ingelogd, laadt de homepage met daarop alle acties die relevant zijn voor jou als bezoeker. Geheel gepersonaliseerd.
Natuurlijk zijn ook de duizenden overige artikelen eenvoudig te doorzoeken. Met slechts een aantal klikken vind je het cosmeticaproduct dat je zoekt. Bovendien is er een handige optie om herhaalbestellingen te plaatsen! Hiermee verhogen we de conversie van de shop.
Een business-boost
Bij het bouwen van een internetoplossing zoeken we altijd naar de vraag achter de vraag. Want achter de vraag "Kunnen jullie onze nieuwe website bouwen?" liggen vaak meerdere motieven. Denk aan omzetgroei, tijd en geld besparen of fouten reduceren.
Ook nu was dit het geval! Daarom hebben we zoveel mogelijk problemen opgelost en verbeteringen doorgevoerd. Zoals... beter UX-design, koppelingen met softwarepakketten en slimme automatisering van processen. Het resultaat? Een business-boost voor Care Cosmetics!