Wat als je zo snel groeit, dat je geen tijd hebt om te kijken waar je naartoe wilt? In die luxepositie bevond het voormalige ICTeams zich. Deze scale-up klopte bij ons aan met de wens voor een nieuwe marketingaanpak. Een aanpak die zou passen bij hun groei en ambitie. Maar WebNL zou WebNL niet zijn als we niet verder zouden kijken dan die vraag. Want kon het niet nóg mooier? Nóg beter?

ICTeams maakte ons nieuwsgierig naar meer. We vroegen door en ontdekten zo het inspirerende verhaal achter deze toffe club mensen. Een verhaal dat we ook wereldwijd met hun partners, klanten en potentiële collega’s wilden delen. En zelfs met nieuwe markten, als het even kan. Maar hoe doe je dat? Daar kwam een rebrandingtraject bij kijken. Zo eentje met álles erop en eraan. Klaar om te ontdekken hoe dat eraan toeging? Let's go Purple!

Klant

Purple

Diensten

Voor ICTeams wierpen we een kritische blik op hun merknaam en -beleving. Op basis van de inzichten die we daaruit opdeden, ontwikkelden we een nieuwe propositie. Purple is de naam! Daarmee kan het merk zich positief onderscheiden bij partners, klanten en potentiële collega's. Meer zien van dit powerbrand? Ontdek het op de website die we voor hen hebben ontworpen en gebouwd.

Bezoek letsgopurple.com

WebNL heeft ons er terecht op gewezen dat onze naam niet goed matchte met waar wij voor staan. Een sterke naam met een sterke positionering en duidelijke uitingen, dat is wat we nodig hebben.
Robert Jeninga, Business Consultant & COO van Purple

Merkbeleving vol mogelijkheden

In een creatieve sessie werden de eigenaren door ons strategische team bedolven onder een vragenvuur. Wat doen jullie precies? Hoe pakken jullie dat aan? Voor wie willen jullie werken? En nog belangrijker: waarom doen jullie wat jullie doen? Eén ding was zeker: aan visie geen gebrek. Maar een manier om dit overtuigend over te brengen was er nog niet. Ook bleek er spraakverwarring te zijn over de huidige bedrijfsnaam. Dat bracht ons bij de volgende stap.

Tijd om een nieuwe propositie en een merkbeleving van niveau te bedenken, passend bij een bijzonder inzicht dat we opdeden. Een organisatie is namelijk werkelijk veranderd wanneer zij langs zijn geweest. Dat inspirereerde ons tot het paarse-vlek-concept: het begint slechts met één zogenaamde druppel, maar al snel verspreidt het gedachtegoed zich steeds verder. En zo kwam de naam Purple tot leven! De strategische gedachte hierachter zie je terug in het logo, de huisstijl, de descriptor (Modern Communication & Collaboration) en de merkbelofte.

Positive people challenging authority

Nog geen jaar geleden bestond Purple uit de vier eigenaren die de organisatie hadden opgericht. Omdat het aantal klanten in rap tempo groeide, was er al snel teamuitbreiding nodig. Daarom bevat de nieuwe propositie een element dat gericht is op het aantrekken van talent. Positive people challenging authority, daar wil je bij horen. Al voor de lancering werd deze boodschap in arbeidsmarktcommunicatie ingezet. En intussen is het team verdriedubbeld! 

Ook is het merk Purple bedacht om andere markten te betreden; van enterprises tot MKB. We ontwierpen en bouwden een nieuwe website waar je als prospect alles kunt vinden over de organisatie en haar services. Op inspirerende wijze brengen we de missie 'Empower people to connect' over in het design en in de content. Tekst, beeld en video zijn van onze hand. Neem vooral eens een kijkje op de teampagina, waar iedereen persoonlijk wordt voorgesteld. Zelfs in de kleinste details is de Purple-gedachte toegepast.  


ICTeams goes Purple!

Maar hoe kom je nu eigenlijk op die website terecht? En - nog belangrijker - hoe kom je vervolgens in contact met Purple? Daar is voor de korte termijn een online lanceringscampagne voor bedacht, en voor de lange termijn een marketingplan. De naamswijziging werd bekendgemaakt via een LinkedIncampagne en een thematische mailing. Bovendien creëerden we een lanceringsvideo die Purple verwerkte in een spectaculair online lanceringsevenement. En dat is slechts het begin! 

Om continu onder de aandacht te blijven zet ons marketingteam Google Ads-campagnes, SEO, e-mailmarketing en een contentkalender voor social media in. Gezien het interessante netwerk van de teamleden van Purple, staat ook het benutten van personal branding op de agenda. Niet voor niets was dit één van de aandachtspunten tijdens de LinkedIntraining die we op locatie verzorgden. Alles in het teken van Empower people to connect!