“We willen met onze buitenkeukens de internationale markt op!” Aan ambitie geen gebrek bij de eigenaren van het voormalige Borrle. “Maar wat is er nodig om zo’n grote stap te zetten? En hoe pakken we dat samen op?” Die vraagstelling alleen al liet ons watertanden. We dachten als partner mee op alle fronten. Samen kwamen we tot BORLEY. Your Outdoor Kitchen. 

Dat de naam 'Borrle' internationaal gezien beter kan, daar waren we het al snel over eens. Tijd voor een nieuwe naam, business-strategie en positionering. We startten de samenwerking met een uitgebreide onderzoeksfase. Oorsprong, doelgroep, concurrentie en natuurlijk behaalde successen; alles kwam voorbij. Want om een flinke stap vooruit te zetten, moet je ook terugkijken. We pelden het merk af en kwamen samen tot de kern. 

Klant

BORLEY

Diensten

Na uitgebreid onderzoek, gaven we bedrijfsmatig en strategisch advies. We bouwden een merkhiërarchie en positionering en brachten het tot uiting in branding. De huisstijl schittert in een nieuw webdesign waarin eigen beeld de boventoon voert. Om het marketingplan uit te rollen, creërden we smaakvolle middelen die de zintuigen prikkelen. Want dát is waar BORLEY voor staat.  

Bezoek borleykitchens.com

"WebNL heeft ons merk naar een fantastisch niveau getild. Dat mag gezegd worden!"
Brand-Jan Soetendaal, oprichter en mede-eigenaar BORLEY

Storytelling prikkelt de zintuigen

We namen de kracht van het oorspronkelijke merk en gaven het een internationale, exclusieve kwinkslag. Zo ontstond BORLEY! Hét merk in exclusieve buitenkeukens dat jouw zintuigen weet te prikkelen. Met een beeldend merkverhaal en de merkbelofte 'Taste the Outside' brengen we deze merkgedachte, die op principes uit de gedragspsychologie is geïnspireerd, letterlijk naar buiten. Het BORLEY-team kreeg de primeur, want internal branding is ontzettend belangrijk bij een verandering als deze. Speciaal voor het interne lanceringsevent verfilmden we de merkgedachte. Ook de huisstijl, met nieuw logo, werd spectaculair onthuld. 

Exclusief webdesign met smaak

Het design voor de nieuwe website ademt smaak en exclusiviteit. De site is maximaal visueel en straalt een hoge kwaliteit van leven uit. Ieder detail dat je als websitebezoeker tegenkomt, is verfijnd en weloverwogen. Zelfs de User Experience (UX) is dus rijk van smaak. Onze technische specialisten realiseerden het ontwerp met aandacht voor beleving. Op de website vind je informatie en inspiratie over buitenkeukens, materialen, barbecues, accessoires en over de werkwijze en het team van BORLEY. Een lookbook of offerte opvragen is natuurlijk heel aantrekkelijk gemaakt. En de content die al deze pagina's verrijkt, schreven we in een kenmerkende tone of voice. Exclusief voor BORLEY. 

Productmarketing voor het label SALT

Het smaakconcept dat we ontwikkelden als kapstok, creëert veel kansen. Zo bedachten we voor alle materialen en keukenbladen in het lookbook een eigen naam, gelinkt aan een smaak of ingrediënt. En ondernemend als de eigenaren van BORLEY zijn, kwamen ze nog vóór de lancering met een nieuw buitenkeukenconcept in de lucht. Een hele compacte, toch complete variant. Geïnspireerd door de nieuwe merkgedachte, bedachten we de passende productnaam SALT. Mét eigen label. 

Samenwerken smaakt naar meer

De onderzoeks- en creatiefase waren slechts een voorproefje van onze samenwerking. In een marketingplan presenteerden we de merklancering en -implementatie. Welke doelen stellen we onszelf? Hoe bereiken we zowel de consument, als een keukendealer? En welke kanalen zetten we daarvoor in? Op basis van het See-, Think-, Do-, Care-model richtten we de transitiefase en de campagnes in. Van beursmateriaal tot Google Ads en van social banners tot aan een productcatalogus. Alle ingrediënten voor succes zijn aanwezig. Op detacheringsbasis werken we samen om van BORLEY een internationaal powerbrand te maken. Want het smaakt naar meer!

Bezoek borleykitchens.com