Vanuit een longlist aan creatieve bureaus viel de keuze van ANWB Reizen op WebNL creative studios. Samen zetten we het speelse reislabel Fox opnieuw in de markt. En deze keer is Fox here to stay!

Voor de herintroductie van het reislabel Fox, waarin ook het aanbod van het voormalige reislabel Pharos wordt opgenomen, ontwikkelden wij de positionering en branding. De labels waren opgegaan in ANWB Reizen, maar krijgen nu met Fox weer een geheel eigen identiteit. Een strategische keuze die het label terug op grote hoogte brengt. Met marketing en campagnes werken we mee aan die ambitie.

Klant

Fox (ANWB)

Diensten

Alles dat Fox tot een sterk merk maakt! Een onderscheidende positionering, herkenbare branding, een creatief concept en natuurlijk een doelgericht marketingplan. Met opvallende uitingen, campagnes én een stand op de Vakantiebeurs doet Fox het hart van menig reisfanaat harder kloppen. En de reis is pas net begonnen!

Bezoek de website

Het vertrekpunt

Als vertrekpunt van de samenwerking organiseerden we een strategische workshop. Met 17 deelnemers was het team van ANWB Reizen hierin sterk vertegenwoordigd. De kansen, krachten en wensen kwamen op tafel. Waardevolle bagage om mee op reis te gaan!

Op basis daarvan creëerden we een merkidentiteit voor Fox als dé expert in rondreizen. Reizen met meer expertise, meer beleving en meer persoonlijke aandacht. Reizen die verder gaan dan je denkt. Fox gaat verder. Dát is de merkbelofte die voortkomt uit onze storytelling. Met een creatief concept brengen we de merkgedachte van dit avontuurlijke reislabel tot leven. 

Nieuwsgierig als een Fox

De beeldtaal van Fox brengt je op plekken waar je nog nooit geweest bent. Natuurlijk tonen we bekende hotspots, maar een ware expert in rondreizen laat je óók de verstopte pareltjes en bijzondere locaties ontdekken. In de huisstijl zie je dit terug. De typografie van het logo past bij de expertstatus van Fox als reis-autoriteit, waar het beeldmerk van de vossenstaart nieuwsgierig de O induikt. De kopteksten, grafische elementen en vormtaal zijn lekker eigen(wijs). Geïnspireerd op de avonturier krijgt ieder continent een eigen kleurenpalet. 

 

Adviespartner in (web)design

We presenteerden de positionerings- en marketingstrategie op locatie bij de ANWB en het nieuwe reismerk werd vol enthousiasme ontvangen. Het interne team nam het webdesign voor de website op zich, waarin wij adviseerden over gebruiksvriendelijkheid (UX), branding en contentcreatie. Mede door richtlijnen voor de tone of voice op te stellen. Samen zorgen we voor de optimale flow om tot een boeking te komen. De stijl werd opgeleverd in een Fox merkplatform, waardoor in alle uitingen de juiste merkgedachte doorklinkt. 

 

Online en offline lanceringscampagne

Ook het grote publiek zit met smart te wachten op de lancering van Fox! Bij de soft launch ontvingen we direct fijne reacties (en boekingen) van voormalige reizigers. We ontwikkelden een marketingplan voor een grootschalige lanceringscampagne, die op de Vakantiebeurs van start gaat en uitmondt in radioreclame, social advertising, Google Ads- campagnes, mailings, een brand movie en talloze uitingen.

Maar we beperken ons niet enkel tot online marketing. Het marketingplan bevat ook een aantrekkelijke brochure met het reisaanbod van 2024; een belangrijk middel voor reisbureaus. Met een opvallende stand op de Vakantiebeurs, dromerige abri's in bushokjes en een avontuurlijke radiocommercial zorgen we voor landelijke bekendheid. En daar blijft het vast niet bij, want...

Fox gaat verder.