"Als we onszelf kunnen opheffen, is de missie geslaagd", vertelde Stichting Armoedefonds ons. Dat is hun grote droom: stop armoede in Nederland. Als marketingpartner helpen we hen daarbij. Op de meest creatieve manieren!

Veel Nederlanders zijn zich er niet bewust van hoeveel armoede er is in ons land. Daarom zijn we allereerst aan de slag gegaan met een boodschap en visueel concept voor een bewustwordingscampagne. Natuurlijk is het werven van donateurs het belangrijkste resultaat om te behalen. Daar gaan we samen voor! Om slim te werken, zetten we daar diverse AI-tools voor in.

Klant

Stichting Armoedefonds

Diensten

Wij ontwikkelden een creatief concept met een pakkende boodschap. De intrigerende beelden genereerden we met behulp van AI-tools. Ze schitteren in een marketingcampagne. Onze focus ligt daarin op online media, maar ook over radio, tv en andere merkactivaties brainstormen we mee.

Creatief concept

De meeste armoede leeft onder de oppervlakte en is vaak onzichtbaar. Wij brengen de gevolgen daarvan aan het licht door impactvolle voorbeelden te laten zien van wat armoede betekent in het dagelijks leven. Hiervoor hebben wij de campagneboodschap “Dat is de prijs van armoede” bedacht. Deze boodschap staat centraal in de hele campagne, vormt de rode draad en maakt concreet wat armoede betekent.

Campagne met AI-beeld

De campagnebeelden die we voor Stichting Armoedefonds inzetten, zijn gegenereerd met AI. Met veel oog voor detail zijn deze levensechte modellen ontwikkeld in Midjourney. En we hebben ze zelfs met Runway tot leven gebracht in videovorm. Ethisch gezien is dit bij een gevoelig onderwerp als armoede een bewuste keuze, om de daadwerkelijke slachtoffers niet in beeld te brengen.

Online advertising

Maar het blijft niet alleen bij creatieve campagnes! We voerden een analyse uit van de SEO-prestaties en Google Ads-campagnes, om vervolgens het beheer van de campagnes over te nemen. Ook ontwierpen we diverse social ads en online uitingen, bijvoorbeeld voor STER Display. Onze performance marketeers zorgen ervoor dat de campagnes optimaal presteren. Met succes, want mede dankzij deze campagne is het donatiebedrag ruim verviervoudigd!

Inspiratie voor de toekomst

Ons team is betrokken bij brainstorms waarin we nieuwe jaarplannen ontwikkelen. Van merkactivaties bij events tot aan acties en formats voor radio en TV. Ideeën zijn er genoeg! Dat is immers waar je een creatief bureau voor aanhaakt. Als strategisch partner bewaken we ook dat alle nieuwe ideeën passen bij de merkidentiteit van Stichting Armoedefonds. En natuurlijk dat alles bijdraagt om die ene fundamentele doelstelling te behalen. Stop armoede in Nederland.

Ook de kracht van AI slim benutten?

Ontdek AI Business Consultancy