In welke branche je ook actief bent met je organisatie, het is altijd belangrijk om je te onderscheiden. Daar is een positionering met beargumenteerde keuzes voor nodig. In een positioneringstraject gaan we samen op zoek naar de identiteit van jouw organisatie. Wat maakt jouw product of dienst bijzonder? Waar sta je voor? En met welke strategie kun je de markt op? Zowel start-ups als gevestigde bedrijven hebben een sterke positionering nodig.

Positionering: identiteit en imago

Het doel van positionering is om met jouw merk een plek in de markt te veroveren. Een plek die voor jouw doelgroep uniek is ten opzichte van concurrenten. Dat doen we door je merkidentiteit te bepalen. Vaak ontdekken we dit bij WebNL aan de hand van een workshop met opdrachten, waarin ook The Golden Circle van Simon Sinek aan bod komt. Zo leren we meer over wat jouw gedachtegoed (why), werkwijze (how) en product of dienst (what) bijzonder maakt.

“Your brand is what other people say about you when you’re not in the room.” - Jeff Bezos

Voor bestaande organisaties is het interessant om naast identiteit, ook naar het imago te kijken. Hoe ziet jouw doelgroep je nu? En verschilt je imago veel van je identiteit? Met de juiste positionering verhelpen we een eventuele ‘gap’.

Van positionering naar (re)branding

Je positionering is altijd op de lange termijn gericht en zou daarmee voor verschillende doelen, doelgroepen en campagnes inzetbaar moeten zijn. Daarom denken we ook na over de toepasbaarheid van de positionering voor bijvoorbeeld je arbeidsmarktcommunicatie.

Wanneer je positionering is bepaald, brengen we deze keuzes tot leven door aan de slag te gaan met je (re)branding. De visuele stijl. Ook de uitstraling van een organisatie heeft namelijk veel invloed op de manier waarop je overkomt en op hoe je je kunt onderscheiden ten opzichte van anderen. 

Hoe onderscheid jij je in de markt?

Weet jij welk imago je hebt?

Wat zijn je Unique Selling Points?

Waar sta je voor?