Wil je de socialmediastrategie van je organisatie naar een hoger niveau tillen? Daar helpen onze marketeers je graag bij. We brengen advies uit over je socialmediabeleid, bedenken samen een creatieve contentstrategie en ontwikkelen doelgerichte advertentiecampagnes. Wij kunnen je social media (advertising) uit handen nemen, óf jouw team erin trainen.

Socialmediastrategie

LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok, WhatsApp, Facebook, Snapchat, BeReal and many more. Welke socialmediakanalen zet jouw organisatie in? En welke eerste indruk wek je daar? Wanneer je ons betrekt bij je socialmediastrategie is dat het eerste waar we naar kijken. Het logo, de omslagfoto, de biografie en de eventuele highlight-iconen: oftewel, de basis. Vervolgens kijken we op strategisch niveau of je het juiste kanaal voor het juiste doel inzet, en of de content aansluit op je doelgroep.

“Social media is about the people! Not about the business. Provide for the people and the people will provide for you.” - Matt Goulart

Dat ene woord, die ene hashtag of die ene emoji kan in een socialmediapost het verschil maken in hoe je overkomt en hoe goed je gevonden wordt. Daarom is kennis van de algoritmes van belang bij de creatie van een socialmediastrategie. Ook de variatie aan content is bepalend voor het succes. Werk je met creatieve formats? Maak je ook korte video’s, zoals Reels, Shorts of TikToks? Zoek je de interactie op via je Stories? En hoe ga je om met user generated content van klanten en medewerkers? Al deze vormen van content kun je als bouwstenen in jouw socialmediaplanning zien, waarin de inzet van medewerkers vaak nog onderschat wordt. Als organisatie loont het zeker om de social media van je team zakelijk in te zetten.

Social advertising

Een advertentiecampagne helpt je om als organisatie concrete doelstellingen te behalen met social media. Samengevat varieert de doelstelling van zo’n campagne tussen bereik, interactie en conversie. Brede begrippen natuurlijk, want een conversie kan bijvoorbeeld ook een sollicitatie zijn. In de advertentietool van het socialmediakanaal dat we inzetten, stellen we de doelgroeptargeting in. Ook uploaden we hier creatieve advertentie-uitingen in alle benodigde formaten, gepaard met een overtuigende tekst. Vanzelfsprekend zorgen we ervoor dat de meetbaarheid van de campagne goed staat ingesteld, zodat we na livegang kunnen A/B-testen en op basis van statistieken kunnen optimaliseren. Daar moet je de socialmediatools goed voor kennen, maar gelukkig kennen ze geen geheimen voor ons. Zelfs Facebook Business Manager niet ;-)


Hoe maak je jouw social media bekender?

Welke call to action overtuigt jouw volgers?

Hoe verhoog je de interactie met je doelgroep?