

Groeit jouw organisatie zo snel dat je doorlopend op zoek bent naar nieuwe medewerkers? Of wil je juist anticiperen op een groei aan klanten door nu al je team uit te breiden? Welke ambitie je ook hebt, arbeidsmarktcommunicatie is de fundering voor een groeiende organisatie. Zeker wanneer je op zoek bent naar veelgevraagde specialisten. Maar hoe bereik je potentiële kandidaten? En wat is het aannemen van een nieuwe medewerker jou eigenlijk waard? WebNL creative studios helpt je met het vinden van dé perfecte kandidaat!
Wil jij groeien, maar lukt het niet om geschikte kandidaten te vinden met je huidige arbeidsmarktcommunicatie? Je bent niet de enige! Door de krappe arbeidsmarkt hebben werkzoekenden het voor het kiezen: er staan meer vacatures open dan er werkzoekenden zijn. Deze spanning zien werkgevers terug in personeelstekorten, veel verloop en moeite met het vullen van openstaande vacatures. Hoe pak je dit probleem als organisatie aan? Arbeidsmarktcommunicatie is de oplossing! Van een goede presentatie aan potentiële kandidaten en een resultaatgerichte vacaturesite tot campagnes, vacatureteksten en wervingsvideo’s: goede arbeidsmarktcommunicatie heeft het allemaal!
Jouw arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger niveau tillen met WebNL?
Arbeidsmarktcommunicatie gaat verder dan alleen een aantrekkelijke vacaturetekst en een creatieve wervingscampagne. Het is belangrijk dat het totaalplaatje klopt. Potentiële medewerkers beslissen namelijk niet alleen op basis van een advertentie of ze je nieuwe collega willen worden. Dit gaat om het verhaal dat je vertelt en het gevoel dat kandidaten krijgen bij jouw organisatie.
En dat gevoel creëer je niet van de een op de andere dag, maar daar werk je structureel aan in je bedrijfsstrategie. Onder andere door aan je bedrijfscultuur te bouwen, door te werken aan employer branding en door een employer value proposition op te stellen. Hiermee maak je duidelijk wat je medewerkersbelofte is: dé reden voor mensen om bij jou te willen werken. Ook deel je de culturele waarden van je organisatie, de arbeidsvoorwaarden die aansluiten bij de kandidaat en andere onderscheidende voordelen. Zo maak je van jouw organisatie een plek waar mensen willen werken!
Laat jouw positionering toetsen door onze specialisten
Als je de positionering en de culturele waarden van je organisatie scherp hebt, kun je dit gaan implementeren in de candidate journey. Dit is de complete reis die een kandidaat doorloopt tot en met de indiensttreding. Door een krachtige en triggerende boodschap met de juiste middelen te combineren in iedere fase van de candidate journey, vind jij de nieuwe medewerkers die je zoekt.
Met deze aanpak bouw je aan de arbeidsmarktcommunicatie van jouw organisatie in iedere fase van de candidate journey. Maar je kunt dit natuurlijk ook stap voor stap aanpakken! Wil je beginnen bij een vacaturesite of testen wat een krachtige wervingscampagne voor jouw organisatie kan betekenen? Ook daarvoor kun je terecht in de WebNL creative studios.
Mijn organisatie is klaar voor een next level arbeidsmarktcommunicatie-strategie!
Hoe vinden we nieuwe medewerkers in de Rotterdamse haven? Een vraag die we voor de havenbedrijven Matrans, MTC & MCS hebben beantwoord met de campagne ‘Werken in de Rotterdamse haven’. Het resultaat? Een verhaal vol trots, dat duidelijk terug te zien (en te horen) is in de vacaturefilms en in het webdesign van de vacaturesite. Binnen twee weken kwamen er zoveel reacties, dat we het sollicitatieformulier tijdelijk offline moesten zetten.
Een werken-bij website realiseren binnen een week? Dat deden we voor Visser & Visser. Tijdens een sprinttraject met de klant ontwierpen we een passende vacaturesite met unieke features. Ook verzorgden we de fotografie, corporate film, cultural values video en een infographic voor de website.
Hoe bouw je aan een goed team?
Wat onderscheidt jou van anderen?
Trekken jouw vacatures talenten aan?
Hoe bereik je dé perfecte kandidaat?
En hoeveel mag jou dat kosten?