Hoe zorgt een beestachtige webshop voor extra klanten?
Ruim vijf jaar geleden klopte Best Petfoods aan onze deur, vastberaden om de dierenbranche te veroveren met premium voeding voor huisdieren. Hun ambitie? Een webshop bouwen die niet alleen Nederland, maar heel Europa zou laten watertanden. Iets waar wij ze natuurlijk maar al te graag bij wilden helpen.
Waar Best Petfoods een aantal jaren geleden nog een nieuwe speler was, is de webshop tegenwoordig niet meer weg te denken uit de dierenbranche. En dat geldt niet alleen voor Nederland, want we gaan met onze marketing ook de grenzen over. Dankzij een intensief partnership op het gebied van business boosten groeide Best Petfoods vanaf 0 uit tot een winstgevend powerbrand.
Klant
Best Petfoods
Diensten
In de markt van diervoeding is Best Petfoods het baasje! Met een opvallende huisstijl, een omvangrijke webshop, een persoonlijke herhaalservice en talloze marketinguitingen brengen we die boodschap bij honden- en kattenliefhebbers.
Aaibaar, sterk en onafhankelijk
In nauwe samenwerking met Best Petfoods hebben we niet alleen een nieuwe look ontwikkeld, maar een volledige rebranding gecreëerd. Een identiteit die aaibaar, sterk en onafhankelijk is - een merk waar klanten, leveranciers en professionals graag bij willen horen. In creatieve sessies samen met de klant zijn we tot deze merkgedachte gekomen. Met de exclusieve merkbelofte ‘for cats and dogs only’ en het creatieve concept waarmee we huisdieren een stem geven, creëren we een unieke band tussen merk en klant.
Een kleurrijke transformatie
Best Petfoods is meer dan een merk. De eigenaren kunnen je namelijk werkelijk álles vertellen over de beste diervoeding voor het welzijn van jouw huisdier. Combineer die diepgaande kennis over honden en katten met de koninklijke behandeling waar klanten op kunnen rekenen… en je hebt een huisstijl! De gedurfde rebranding in de kleuren roze en geel geeft het merk een frisse en unieke uitstraling. Zelfs in de speelse verpakkingslijn zie je deze stijl terug, voor de ultieme merkbeleving. Daar word je toch vrolijk van?
Een webshop die honden en katten doet kwispelen
Bij het ontwerpen van de website stond één ding centraal: de gebruikerservaring. Het resultaat? Een kleurrijk en levendig ontwerp dat direct de aandacht trekt en uitnodigt om verder te verkennen.
Het gebruiksvriendelijke ontwerp van de website maakt het navigeren eenvoudig en moeiteloos. Van de menustructuur tot aan de duidelijke productpagina's, alles is ontworpen met het oog op gemak voor de gebruiker. Het webdesign is niet alleen een lust voor het oog, maar ook een essentieel onderdeel van de algehele merkbeleving.
Technische uitdagingen, creatieve oplossingen
We bouwden niet zomaar een webshop; we creëerden een platform dat klaar is voor de internationale markt. Om ervoor te zorgen dat Best Petfoods alle productinformatie centraal kan beheren hebben we een Product Information Management System (PIM) opgezet. Dit technische raamwerk maakt het bovendien mogelijk om de productinformatie moeiteloos te delen over verschillende platforms, waaronder Marketplaces.
Deze efficiënte oplossing bespaart niet alleen tijd, maar zorgt er ook voor dat de productinformatie consistent blijft, waar de producten ook verkocht worden. We blijven voortdurend nieuwe functionaliteiten toevoegen om de klantbeleving te verbeteren. Zo hebben we een herhaalbestelling-module geïmplementeerd om het bestellen nog eenvoudiger te maken, werken we aan een spaarpuntensysteem en een keuzehulp-optie om de interactie met de klant verder te versterken.
Innovatie die werkt
Onze marketeers zijn doorlopend betrokken bij de contentmarketing: social media, e-mailmarketing en videocontent. De focus van deze e-commerce samenwerking ligt echter op performance marketing. Een conversiegerichte Google Ads- en Google Shopping-campagne vormt de stabiele basis voor de omzetgroei.
Vanuit strategisch oogpunt adviseren wij mee over belangrijke business-keuzes. Denk aan nieuwe merken introduceren, de export opzetten of uitbreiden naar het buitenland. Samen bouwen we de business. Mee-ondernemen, noemen we dat.