Professionaliseren, herpositioneren en op eigen benen staan. Champion Petfoods Benelux was klaar voor de volgende stap. Daarom ging een voltallig team aan WebNL-professionals samen met de klant van start met dit project. Het resultaat? Een sterkere bedrijfsstrategie, een mooiere merkidentiteit en effectieve inzet van creatieve campagnes en communicatiemiddelen.   

Champion Petfoods Benelux werkt al jaar en dag samen met het gelijknamige Canadese bedrijf Champion Petfoods LP. Vanwege de bedrijfsnaam associeerden veel relaties de organisaties als één en dezelfde partij, terwijl Champion Petfoods Benelux wel degelijk autonoom opereert. Hoe los je deze verwarring op? Met een fonkelnieuwe bedrijfsnaam, krachtige positionering en doeltreffende merkbelofte. Zo is Finest Petfoods geboren!

Klant

Finest Petfoods

Diensten
Om de transitie van Champion Petfoods Benelux naar Finest Petfoods zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn alle disciplines binnen WebNL ingezet. Het traject startte met strategische sessies, waaruit het design van de website en de andere communicatiemiddelen volgde.

Bezoek finestpetfoods.com

Met de klant meedromen

Het traject ging van start met verschillende strategische sessies. Eén ding werd meteen duidelijk: Finest Petfoods gaat alleen voor de allerbeste kwaliteit dierenvoeding. Dit onderscheidende kenmerk zien we niet alleen terug in de producten, maar ook in de diensten die ze aanbieden. Zo herontdekten we samen de identiteit van het bedrijf en bepaalden we hoe we Finest Petfoods willen positioneren in de markt. 

In de beginfase dachten we na over een nieuwe bedrijfsnaam, brand promise en huisstijl. Natuurlijk luisterden we daarbij naar de wensen en ervaringen van de klant als deskundige in de markt van dierenvoeding. Dankzij deze input ontwikkelden we een sterke bedrijfsstrategie voor de komende jaren. En door mee te dromen met de klant, wisten we de wensen in een concreet en praktisch plan van aanpak te gieten. 

Naamswijziging met ludieke campagne

Een naamswijziging is een uitdagend proces. Als bedrijf wil je dat je huidige relaties je weten te vinden en dat het vertrouwen dat je hebt opgebouwd in de branche behouden blijft. Een doordachte campagne rondom de naamswijziging helpt daarbij! 

In de campagne voor Finest Petfoods stelden we de relaties op de hoogte van de praktische wijzigingen. Maar we deden meer dan dat... We gebruikten dit moment ook om het nieuwe merk Finest Petfoods positief te laden. Met een ludieke campagne bouwden we de spanning op en namen we de relaties stapsgewijs mee in de transitie. We ontwikkelden hiervoor video’s, content, ansichtkaarten en zelfs een gepersonaliseerde Tony’s Chocolonely reep. Ook de 'dierenfotografie' hebben we samen met team BEELDKRACHT verzorgd! 

Het complete Finest Petfoods plaatje

Ondertussen kwam de bedachte bedrijfsstrategie achter de schermen al tot leven in diverse middelen. Van een strakke website tot design voor een acquisitiebox en van autobelettering tot visitekaartjes en briefpapier, aan alles is gedacht!

Om het Finest Petfoods plaatje helemaal compleet te maken, creëerden we bedrijfsfoto’s, een corporate video en schreven we pakkende content voor diverse middelen. En ook een eigen krant mocht niet ontbreken. De gehele creatie van concept tot eindredactie van de Finest Times lag in onze handen. We interviewden zowel de gezichten achter Finest Petfoods, als diverse topmerken en branche-experts. Van hondentrimmer tot dierenarts en van fokker tot dierenspeciaalzaak: alle belangrijke spelers in de dierenbranche komen in de Finest Times aan het woord.

Finest Petfoods. Always a treat!

Het positioneringsproces stopt natuurlijk niet bij mooi beeldmateriaal en een professionele copy. Om Finest Petfoods een handje te helpen bij het bewaken van de huisstijl en het uitwerken van toekomstige middelen, richtten we een Brand Management Systeem in. Daarin zijn heldere richtlijnen en templates te vinden. 

Met een nieuwe bedrijfsnaam, fris logo, fonkelnieuwe website, talloze content en een sterk Brand Management Systeem op zak, is de transitie van Champion Petfoods Benelux naar Finest Petfoods compleet. De hernieuwde positionering straalt uit waar Finest Petfoods als zakelijke partner in dierenvoeding voor staat: Always a treat!

Om (potentiële) klanten hiervan te overtuigen, zijn onze marketeers gedetacheerd bij Finest Petfoods. Op locatie werken we samen verder aan de uitrol van de strategie! Ook bij bedrijfsstrategische keuzes zijn wij betrokken vanuit een adviserende rol. Denk aan uitbreiding naar andere landen, de opzet van export, samenwerking met dealers of het introduceren van nieuwe merken en producten. Door diverse premium merken, zoals Ziwi, Acana en Orijen, op de kaart te zetten, zorgen we samen voor omzetgroei!

Bezoek de website