Begonnen met slechts één vestiging in Nederland, is de van oorsprong Amerikaanse organisatie Home Instead Thuisservice uitgegroeid tot een bekende naam op het gebied van zorg en ondersteuning thuis voor senioren met dementie. Vandaag de dag zijn er 37 vestigingen, honderden CAREGivers en worden duizenden senioren geholpen door Home Instead Thuisservice. Hoe kunnen we een online ervaring creëren die alle doelgroepen helpt?

Om dat te ontdekken, staat user experience centraal in het webtraject dat we voor (en met) hen uitvoerden. Een UX-sessie met onderzoek naar de doelgroepen vormt de stevige basis van het design en van de techniek voor de corporate website. En voor de 37 subsites, niet te vergeten! 

Klant

Home Instead Thuisservice

Diensten

In een uitgebreid voortraject deden we onderzoek naar de meest optimale gebruikerservaring (UX) voor diverse doelgroepen. Hier kwamen persona’s, user flows en templates uit voort waarmee we een corporate site en maar liefst 37 lokale subsites ontwikkelden.

Bezoek homeinstead.nl

Alles begint bij vragen

“Wie wil Home Instead Thuisservice aan ons pitchen?”, zo klonk het tijdens de UX-sessie waar het voortraject mee startte. Dit vormt voor ons team namelijk hét moment waarop we alles te weten willen komen over de klant. En nog belangrijker: over ‘de klant van de klant’, in dit geval de senior met zijn of haar mantelzorger(s). Want voor welke doelgroep gaan we nu precies een product ontwerpen? En waar willen zij bij geholpen worden?

Op basis van een grondige sessie en brainstorm stelden we doelen, droomscenario’s, persona’s en design principles op. Daar werkten we vervolgens de meest optimale user flows voor uit. Want alleen op die manier kun je bepalen welke templates en elementen je website echt nodig heeft. En door!

Maatwerk templates

Na de UX-sessie startte de design sprint. Hoewel de huisstijl al bekend was, wisten we die in een meer moderne en vlotte omgeving toe te passen. De ontwerpen voor diverse templates presenteerden we tussentijds aan de marketingcommissie, bestaande uit diverse franchiseondernemers die in het gehele proces betrokken zijn geweest.  

In de huid van de doelgroep

Mede dankzij de nauwe samenwerking - en omdat we tijdens het voortraject volledig in de huid van de doelgroep zijn gekropen - zijn zelfs de details in het design afgestemd op de behoeften van de doelgroep. De gebruiksvriendelijke optie om de letters te vergroten, speciaal voor ouderen, is slechts een voorbeeld daarvan.

Een eigen website per vestiging

Zodra het design rond is, is het tijd voor ‘de achterkant’. Tijd om te coderen! Allereerst is er gekeken naar de sitestructuur waarin er één corporate website centraal staat, maar waarin iedere vestiging ook een eigen website wil beheren. Zo zijn er wel 37 subsites ontwikkeld met eigen inloggegevens om de webcontent naar de lokale wens in te richten.

Verder is de website voorzien van een teammodule, een vestigingszoeker op basis van postcode en een vacaturemodule. Om de vacatures automatisch in te laden vanuit een extern vacaturesysteem, hebben we een koppeling gebouwd. Want waar we dingen kunnen vergemakkelijken, doen we dat natuurlijk graag. 

Bezoek de website