De Rotterdamse haven is een onmisbare logistieke hotspot voor Nederland en de rest van Europa. Het is een van de grootste en drukste havens ter wereld. Daarom is het vinden van medewerkers een uitdaging in de grootste havenstad van Europa. Tijd om een wereldse arbeidsmarkt-strategie uit te werken!

Voor een effectieve aanpak werkten we samen met de grootste en meest impactvolle organisaties van Rotterdam. We organiseerden sessies met wel 35 havenbedrijven om input op te halen vanuit diverse perspectieven. Zo versterken we het imago van de Rotterdamse haven!

Klant

Gemeente Rotterdam, Port of Rotterdam & Deltalinqs

Diensten
Met het employer brand 'Werken in de Rotterdamse haven' versterken we het imago van de haven als plek om te werken. We bedachten de merknaam, de strategische positionering en een opvallend campagneconcept.

Onze videografen maakten video's om de diversiteit van de functies in de haven goed te laten zien. Onze UX-designers ontwikkelden het gebruiksvriendelijke online platform met de banenwijzer. En onze designers creëerden veel communicatiemiddelen. Een mooie, succesvolle case!

Bezoek de website

Creatief concept voor diverse doelgroepen

Samen met de Gemeente Rotterdam, Port of Rotterdam en Deltalinqs stonden we voor de uitdaging om het imago van de Rotterdamse haven als werkplek te verbeteren. Het doel? Meer personeel werven. We bedachten de merknaam Werken in de Rotterdamse haven én een creatief concept om een opvallende campagne mee te voeren. 

Met oog op de diverse doelgroepen kozen we een concept dat je op oneindig veel manieren kunt inzetten. Van “Wereldverbeteraars Werken in de Rotterdamse haven.nl” tot aan “Ook Brabanders Werken in de Rotterdamse haven.nl”. Vanaf het prille begin met positionering, concepting en branding tot aan de uitrol in video- en fotografie, copy, UX-design, web development en het ontwerp van vele uitingen waren wij betrokken als partner.

Een uitgebreid platform waar alles samenkomt

Om een brede doelgroep te bereiken, creëerden onze videografen meerdere video’s die een goed beeld geven van de diversiteit aan mensen en functies in de haven. Op het platform dat we bouwden komt alles samen. Informatie over werken, studies, carrièrekansen, promotie van bedrijven en andere initiatieven vanuit de haven. Onze UX-designers bouwden zelfs een banenwijzer om potentiële medewerkers te helpen met hun keuze. Zelfs ‘het jasje’ daaromheen, ofwel de huisstijl, is doordacht. Ieder patroon staat voor een sector binnen de haven en de kleuren stralen diversiteit uit. En dat is exact wat we willen bereiken! 

Een resultaat om trots op te zijn

Of de campagne impact heeft gehad? Zeker weten! In twee maanden tijd heeft de campagne ruim 12 miljoen weergaven gehad, is de website ruim 30.000 keer bezocht en hebben ruim 11.000 personen de banenwijzer succesvol afgerond. Dit hebben we onder andere bereikt door outdoor advertising, diverse socialmedia-advertenties en door een radiospot op Radio Rijnmond in te zetten. Deze cijfers geven niet alleen een mooi beeld van het succes van de campagne, maar ook de toenemende interesse in de Rotterdamse haven als werkplek.

Het platform is dé plek waar potentiële medewerkers gemakkelijk hun weg vinden naar een baan of opleiding. Ben je benieuwd naar het resultaat?

Bezoek de website