ChristenUnie staat voor een uitdaging. Na een verkiezingsuitslag die aanleiding gaf tot reflectie, bleek uit onderzoek dat veel mensen uiteenlopende beelden hadden van waar de partij precies voor staat. Hoe vertel je een herkenbaar en geloofwaardig verhaal in een politiek landschap vol ruis, versnippering en wantrouwen? 

De partij zoekt houvast, consistentie en een vorm die bij hen past. Samen met het communicatieteam van de ChristenUnie gingen we als strategisch en creatief partner aan de slag. We bouwden voort op een jarenlange samenwerking, verdiepten ons in het ledenonderzoek, analyseerden het landschap van andere politieke partijen en werkten iteratief toe naar een koers die klopt. Het resultaat: een strategisch communicatieconcept waarin ‘Opstaan voor het goede’ de leidraad vormt. Als belofte, houding én beweging. Met succes, want uit een nieuw onderzoek blijkt dat 75% van de bezoekers aangeeft dat de website goed aansluit op het beeld dat zij van ChristenUnie hebben.

Ook een campagne vol betekenis? 

Plan een adviesgesprek

Klant

ChristenUnie

Diensten

We ontwikkelden een strategisch communicatieconcept, visuele identiteit en promotiemiddelen voor de verkiezingscampagne. We begeleidden het volledige proces van positionering tot publicatie: landelijk, lokaal en online. Ook realiseerden we de nieuwe Wordpress-website.

Bezoek ChristenUnie.nl

Van roeping naar relevantie

De ChristenUnie bouwt op diepe overtuigingen. Tijd om het verhaal van deze partij met Bijbelse wortels beter over te brengen. We ontwikkelden een identiteitsverhaal dat laat zien wat ‘het goede’ betekent in deze tijd. Recht doen. Trouw zijn. Zichtbaar liefde tonen.

‘Opstaan voor het goede’ werd het vertrekpunt van een bredere beweging. Het is meer dan een campagneleus: een aanstekelijke oproep voor iedereen die iets wil bijdragen. Voor leden, kiezers en twijfelaars. Voor lokale afdelingen, Kamerleden en vrijwilligers. De ChristenUnie wil daarin het voortouw nemen.

Een communicatieframe dat houvast geeft

We ontwikkelden een strategisch communicatieframe waarin het merkverhaal, de speerpunten en concrete standpunten met elkaar verbonden zijn. Landelijk en lokaal, van debat tot poster. Zo ontstaat een communicatiestructuur waarin elke uiting bijdraagt aan het grotere verhaal.

De visuele identiteit kreeg een update: vertrouwd, maar vernieuwd. Met een vormtaal die uitnodigt, een visueel element dat oproept en beeldtaal die de maatschappelijke betrokkenheid van de partij versterkt. Dit alles komt samen op een Merkplatform als basis voor communicatie.

 

Niet vallen, maar opstaan

Middenin het proces viel het kabinet. De urgentie groeide. In korte tijd ontwikkelden we talloze middelen voor de verkiezingscampagne. Met behulp van AI-tools konden we sneller ideeën visualiseren en concepten testen, wat hielp bij de vertaalslag naar video, posters, advertenties, PR-stunts en meer ideeën volgde. 

De houding van het 'opstaan' staat overal centraal. De ChristenUnie roept niet, maar staat op. Voor gezinnen, voor de schepping, voor gerechtigheid, voor waarheid. Daarmee onderscheiden ze zich duidelijk in het politieke veld: inhoudelijk én qua toon.

Een platform voor beweging

We ontwikkelden een op maat gemaakte, actiegerichte Wordpress-site die de beweging van goeddoeners ondersteunt. Bezoekers vinden er niet alleen informatie over standpunten en kandidaten, maar worden ook geactiveerd: kom naar een bijeenkomst, lees mee, praat mee, word lid. Het UX webdesign bevat een duidelijke hiërarchie in content en een uitstraling die past bij het merkverhaal. De site kan grote bezoekersstromen aan, is eenvoudig te beheren en biedt ruimte aan verdieping.

De reacties zijn positief: "Fris, actueel, duidelijk, overzichtelijk en netjes". 92% van de bezoekers vindt de informatie over standpunten helder, toegankelijk en begrijpelijk. ChristenUnie heeft hiermee een platform dat inhoud, beleving en betrokkenheid samenbrengt. Een platform dat opstaat voor het goede.

Bekijk de website