Waarom werkt je marketing goed? En waarom soms ook niet? Statistiekenanalyse is een onmisbaar onderdeel in iedere marketingstrategie. Dankzij data-analyse kun je optimaliseren, bijsturen, gegronde keuzes maken en meer effect behalen. Onze marketeers helpen je daarbij.

Meetbaarheid en statistiekenanalyse

Voor een gedegen statistiekenanalyse moet de meetbaarheid van je website en de middelen die je inzet goed ingesteld zijn. Daarom richten wij Google Tag Manager en Google Analytics 4 (GA4) voor je in met relevante grafieken en conversiedoelen. Ook koppelen we de tools die je gebruikt, zoals Facebook Business Manager. We creëren voor jou een dashboard met daarin de belangrijkste cijfers, zodat je altijd real-time kunt meekijken. Liever zelf met Google Analytics aan de slag? Dan trainen we je daarin.

“The goal is to turn data into information, and information into insight.” - Carly Fiorina

Hoeveel bezoekers komen er op je website? Vanuit welke kanalen klikken ze door? En op welke manier tonen ze interesse? De variëteit aan statistieken die we kunnen analyseren is eindeloos. Van demografische gegevens tot aan het gedrag op een pagina. Wanneer relevant zetten we ook andere tools in, zoals Hotjar, om extra informatie op te halen. Het analyseren begint daarna pas! Want wat zeggen de cijfers nu eigenlijk echt? Welke verbanden kun je leggen? En hoe verbeteren we het resultaat? Dat is de slag die onze marketeers voor je maken met statistiekenanalyse.

A/B-testing en data-analyse

Wanneer we een A/B-test uitvoeren met conversie-optimalisatie als doel, zorgen we ervoor dat er altijd slechts één variabele is in de test. Zo trekken we de juiste conclusies vanuit de statistiekenanalyse. Gaan we aan de slag met data-analyse, dan kijken we nog veel breder dan de cijfers die je website en marketingkanalen ons geven. Van het lokale weerbericht tot aan de economische situatie op dat moment: alles kan van invloed zijn op het resultaat van jouw marketing. Ook marktonderzoek is daarin van belang.

Zet jij je budget wel effectief in?

Vormt jouw data een goudmijn?

Welke inzichten geven de statistieken?