In de marketing en communicatie van organisaties is niets zo effectief en betrouwbaar als een authentiek verhaal. Door storytelling in te zetten, zorg je ervoor dat je doelgroep zich met jouw merkpersoonlijkheid kan identificeren. En bovendien kun je je onderscheiden, want iedere brand story is uniek. Bij WebNL ontwikkelen we een merkverhaal waarmee je je gedachtegoed (why), werkwijze (how) en product of dienst (what) sterker in de markt zet. Wat is jouw verhaal?

Hoe creëer je een brand story?

Wanneer je storytelling wilt inzetten, is het allereerst belangrijk om te weten wat de onderscheidende waarde van jouw organisatie is. Onze strategen en creatieven leggen daarom tijdens een strategische workshop prikkelende vragen en opdrachten voor aan jou en je team. Zo ontfutselen we de benodigde input rondom je positionering.

“Storytelling is the oldest form of education.” - Terry Tempest Williams

Ook gaan we aan de slag met bekende storytelling-theorieën, zoals The Golden Circle (why, how, what) van Simon Sinek of The Hero’s Journey van Joseph Campbell. We laten ons inspireren door literatuur, filosofie, powerbrands, spoken word, poëzie… maar vooral door jouw bijzondere verhaal. Met finesse zorgt onze storyteller ervoor dat jouw storytelling tot in de puntjes klopt en overbrengt wat jou drijft.

Storytelling in de praktijk

Wat heb je eigenlijk aan storytelling, wanneer je corporate story eenmaal geschreven is? In de praktijk kun je je merkverhaal op vele manieren inzetten. Het vormt de rode draad in alles wat je doet. Storytelling helpt onder andere bij je internal branding, zodat alle medewerkers goed kunnen overbrengen waar het bedrijf voor staat. Zelfs bij arbeidsmarktcommunicatie kan je merkverhaal de doorslaggevende factor zijn.

In externe communicatie kun je je brand story verpakken in een bedrijfsfilm of in indrukwekkend drukwerk. Ook je contentstrategie baseer je op je storytelling. Voor social media, e-mailmarketing, blogs en andere vormen van contentcreatie vormt je merkverhaal een grote inspiratiebron. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer toepassingen mogelijk.

Mogen we je aan het denken zetten?

Waar kom jij ‘s ochtends je bed voor uit?

Raakt jouw merk mensen echt?

Wat is de reden dat je merk bestaat?