Welke contentstrategie en -creatie wérkt?
De foto’s op je website, de teksten in je mailings en de video’s op je socialmediakanalen… Content is everywhere! De mogelijkheden zijn eindeloos, zeker wanneer je je creativiteit de vrije loop laat. Maar aan welke content heeft jouw doelgroep behoefte? En welke content wérkt? Dat bepalen we in jouw contentstrategie. En natuurlijk helpen we ook bij de creatie.
Waar bestaat een contentstrategie uit?
De doelstellingen van jouw organisatie en de doelgroepen die je wilt bereiken, vormen de basis van je contentstrategie. Het is belangrijk om dit in gedachten te houden bij het bedenken en creëren van content, zodat het altijd een functie heeft. Vervolgens werken we in de contentstrategie de kernboodschap uit. Dit kan je pay-off zijn. Wat wil je overbrengen op je doelgroep? En met welke tone of voice en uitstraling kun je dat het best doen?
“Content builds relationships. Relationships are built on trust. Trust drives revenue.” - Andrew Davis
In de contentstrategie bepalen we content principles. Dit zijn de richtlijnen waar je elk ‘stukje’ content aan kunt toetsen: of het nu gaat om de tekst bij je LinkedIn-post of om een bedrijfsfilm. De principles zorgen voor een rode draad in alle content die je creëert en deelt, zowel tekstueel als visueel. Op basis van de kernboodschap en de principles werken we thema’s en creatieve formats uit. Maar hoe ga je dit in de praktijk inzetten? Samen denken we na over de frequentie, het type content en de kanalen waar je dit gaat inzetten. Want een contentstrategie creëer je niet alleen voor social media, maar bijvoorbeeld ook voor je e-mailmarketing en je blogs.
Concepting en contentcreatie
Is er een creatief concept nodig voor je brand movie of voor je YouTube-serie? Daar hebben we in de creative studios veel ervaring mee. Alle creatieve specialisten om je te ondersteunen bij contentcreatie hebben we in huis.
We ontwikkelen fotografie, podcasts, animaties en video’s, inclusief passende voice-overs. We ontwerpen magazines, whitepapers, mailtemplates, illustraties, praatplaten, infographics en gifjes. We schrijven blogs, nieuwsberichten, columns, gedichten, brand stories, videoscripts, interviews en opiniestukken. En we creëren socialmediaposts, YouTube Shorts en Bumper Ads, Instagram Stories en Reels, TikToks en socialmedia-advertenties. Ook denken we goed na over captions (bijschriften) en hashtags, zodat jouw content zo veel mogelijk interactie oplevert. Na strategie en creatie zijn we graag betrokken bij planning (met contentkalender), plaatsing, management, rapportage en optimalisatie.
Creatieve content, hoe bedenk je dat
Mag jouw content schuren?
Heeft je content een hoge attentiewaarde?