Wanneer je branding staat, is het tijd om je merk te implementeren in de praktijk. Om een sterk merk te maken, te lanceren én sterk te houden, is het vervolgens ook het nodig om het merk te onderhouden. Daarvoor werken we met een Brand Management System (BMS), een brand implementation plan en een toegewijd brand management team voor ieder merk.

Brand Management System en implementatieplan

Hoe zorg je ervoor dat jouw merkkeuzes voor iedereen helder zijn? Bij WebNL leggen we alles rondom je branding vast in een dynamisch Brand Management System. In deze online tool voeren we direct aanpassingen door wanneer iets wijzigt, bijvoorbeeld wanneer je voor een bepaalde campagne nieuwe typografie inzet. Zo weten we zeker dat jouw merk door iedereen op dezelfde manier wordt geïmplementeerd.

“Your brand is a story unfolding across all customer touch points.” - Jonah Sachs

Maar hoe pas je het merk precies toe in je marketing en communicatie? Lanceer je het intern met een event? Start je extern een lanceringscampagne? En hoe zit het eigenlijk met de signing op je bedrijfspand en -auto’s? Precies daarvoor is het brand implementation plan bedoeld. Dit plan ligt ten grondslag aan de implementatie van het ontwikkelde merk. Het zorgt ervoor dat je vooraf een goed beeld krijgt van wat er bij de implementatie van een merk komt kijken, zowel intern als extern. Tijdens de implementatie zorgt de roadmap ervoor dat we niets over het hoofd zien.

Brand management team

Zijn er na verloop van tijd ontwikkelingen in de markt die van invloed zijn op je merk? Zijn er actualiteiten waar je merk op moet inhaken? En wanneer zoeken we actief de publiciteit op? Door een merk periodiek en proactief te managen, voorkom je dat er achterstallig onderhoud ontstaat aan, dat je kansen mist of dat je positionering achter de feiten aanloopt. Daarom blijft een toegewijd Brand Management Team vanuit WebNL doorlopend betrokken bij jouw branding. En natuurlijk maak je daar zelf ook onderdeel van uit!


Wat doe jij aan brand management?

Is jouw branding consistent doorgevoerd?

Omarmen jouw medewerkers het merk?