In de meest gebruikte zoekmachine ter wereld wil je natuurlijk opvallen. Bovenaan staan op het juiste moment. En kliks genereren van de juiste mensen. Maar hoe realiseer je dat? Welke biedstrategie is het meest winstgevend? En op welke zoektermen zet je je budget in? Ons marketingteam neemt je online advertising met Google Ads (SEA) graag voor je uit handen.

Online advertising met Google Ads Search

Wanneer iemand een relevante zoekopdracht doet in een zoekmachine, zoals Google, wil je natuurlijk dat jouw product of dienst in de resultaten verschijnt en de aandacht trekt. Search Engine Advertising (SEA) is daarop ingericht. Op basis van een zoekwoordenonderzoek ontdekken we op welke zoektermen mensen zoeken en hoe vaak. Zoeken ze op jouw merknaam, op de naam van je product of dienst, of juist op een vraag of behoefte die ze hebben? Daar komen we snel genoeg achter.


“You can spend every penny you have on a website, but it will all be for nothing if nobody knows your site is there.” - Marc Ostrofsky

In Google Ads Search richten we de campagnes in. Met tekstuele advertenties verschijnt jouw website in de zoekresultaten. Gezien de advertenties puur uit tekst bestaan en jij niet de enige bent die adverteert, maken aspecten als de short copy, site links en reviews het verschil.

In een Google Ads Search-campagne is het optimalisatieproces enorm belangrijk. Op basis van de resultaten stellen we doorlopend onze biedstrategie, ook wel bid management, bij. Zo zetten we meer budget in op bepaalde termen en momenten, en sluiten we anderen juist uit. Alles om de cost per click (CPC) te verlagen en de return on investment (ROI) en gewenste conversies te verhogen!

Online advertising met Google Ads Display en Shopping

Hoewel Google Ads Search de meest bekende en meest gebruikte manier van online advertising met Google Ads is, zijn er meer opties, zoals Google Ads Display-campagnes. Zo’n campagne toont (geanimeerde) display banners op websites die jouw doelgroep bezoekt. Daarnaast valt Google Ads Shopping in te zetten als online advertising wanneer je een webshop hebt. Adverteren met video’s of Bumper Ads in YouTube is ook mogelijk via Google Ads.

Wil je in andere bekende zoekmachines verschijnen, zoals Bing? Ook daar hebben we ervaring mee. In alle gevallen is het van groot belang dat de bijbehorende landingspagina’s optimaal zijn ingericht om het gedrag van je websitebezoekers te meten en de conversies te maximaliseren. Met conversie-optimalisatie voeren we doorlopend tests uit om de resultaten te verbeteren. Welke vorm van online advertising versterkt jouw marketingstrategie? Wij denken graag mee.

Hoe word jij Googles nummer 1?

Kun je meer uit je budget halen?

Hoe verhoog je het aantal conversies?