In een tijd waarin alles draait om online, kent offline marketing nog steeds een weergaloze kracht. Zeker wanneer je offline marketing inzet in combinatie met online kanalen. Zo creëer je een merkbeleving van niveau. Hoe kan offline marketing jouw merk versterken?

Marketingstrategie met offline marketing

De media en kanalen die je inzet hangen samen met de marketingdoelstellingen die je als organisatie nastreeft. Op basis van een overkoepelende marketingstrategie bepalen onze marketeers samen met jou welke kanalen we inzetten. Dit is de mediastrategie. Ten opzichte van een online marketingbureau ervaar je in de WebNL creative studios het voordeel dat we hier ook offline kanalen in meenemen. We ontwikkelen een mediaplanning waarin multimediale en crossmediale campagnes voor maximaal resultaat zorgen.

“Cross media marketing: many channels, one conversation.”

De offline marketingmiddelen die wij regelmatig inzetten zijn advertenties in bladen, radiospots, magazines en brochures, branding op panden en voertuigen, podcasts, abri’s en flyers. Ook merchandise, zoals branded bedrijfskleding, behoort tot de mogelijkheden. Daar bedenken we graag een creatief idee voor! Op beurzen en events zorgt offline marketing voor een professionele en opvallende uitstraling. Denk aan de branding op je beursstand. We maken ook reclame in openbare ruimtes, zoals het openbaar vervoer. Busreclame, tramreclame, you name it. En zelfs tv-commercials maken is ons niet vreemd!

Offline marketingcampagne

In een multimediale campagne kiezen we ervoor om via verschillende middelen dezelfde boodschap te delen. Bijvoorbeeld door in de krant een advertentie te plaatsen die hetzelfde verhaal bevat als de LinkedIn-advertentie. In een crossmediale campagne zetten we ook verschillende kanalen in, maar vertellen we per kanaal een ander deel van het verhaal. In de krant lees je bijvoorbeeld een interview over een onderwerp, waarover je op LinkedIn een andere korte boodschap deelt. Zo vullen de verschillende platformen elkaar aan: online én offline.

Welke plekken bezoekt jouw doelgroep?

Hoe val jij op in het straatbeeld?

Kun je offline pas écht dichtbij komen?