Een creatief concept geeft richting, zorgt voor een hogere attentiewaarde en brengt werkelijke overtuigingskracht. Vaak is het de basis voor meerdere marketing- en communicatieuitingen, maar vooral in campagnes zie je de conceptontwikkeling duidelijk terug. Maar wat brengt het je precies?

Wat is een creatief concept?

In de marketing staat een creatief concept voor een onderscheidend idee waarmee je de positionering van een organisatie in tekst en beeld aan de doelgroep over weet te brengen. De doelgroep kan een potentiële klant zijn, maar ook een potentiële medewerker. Het creatieve concept is de kapstok om voor een langere periode 'haakjes' aan te koppelen in de vorm van campagnes en communicatie-uitingen.

"Een opvallende en overtuigende communicatieboodschap, speciaal voor jouw doelgroep. Oftewel: een creatief concept."

In maatschappelijke en commerciële campagnes heeft het creatieve concept zichzelf allang bewezen. Maar ook in arbeidsmarktcommunicatie wordt conceptontwikkeling steeds vaker ingezet, zoals je in onze cases voor De Haagse Hogeschool en Werken in de Rotterdamse Haven terugziet.

Wat komt er bij conceptontwikkeling kijken?

Allereerst: heel veel creativiteit! En laten de creative studios van WebNL daar nou net vol mee zitten. Wanneer we samen aan de slag gaan met conceptontwikkeling, nodigen we je eerst bij ons uit voor een interactieve sessie. Met diverse opdrachten prikkelen we je om creatief te zijn. Die input zetten wij vervolgens in tijdens een brainstorm met diverse creatieven. Specialisten op het gebied van branding, video, storytelling en marketing. Zij verrassen je met een creatief concept dat er echt uitspringt en tegelijkertijd heel goed bij je past.

Hoe zorg je voor een hogere attentiewaarde?

Wat is de rode draad in jouw content?

Hoe onderscheid jij je van concurrenten?