Wat eet en drink jij op een gemiddelde werkdag? Bakje koffie, stuk fruit en misschien 's middags een cup-a-soup… Grote kans dat het allemaal bij Langerak de Jong vandaan komt. Met deze bekende leverancier van koffiemachines en alle toebehoren voor op de werkvloer, werken wij al jaren samen. Via hun webshop ontvangen ze dagelijks tientallen bestellingen vanuit het bedrijfsleven. Maar de ontwikkelingen op online gebied gaan hard en het is belangrijk om bij te blijven. Daarom was het tijd voor een redesign van de shop! En zo pakten we dat aan. 

Klant

Langerak de Jong

Diensten

Op basis van een usability test werd de webshop van Langerak de Jong voorzien van een redesign. We bouwden voort op de huidige techniek en vernieuwden de beleving en uitstraling van de site. Met een conversiegerichte en gebruiksvriendelijke shop als resultaat. 

Conversieknaller dankzij slimme functionaliteiten

If a user says so...

De successen van een goede internetoplossing wil je natuurlijk behouden, en waar mogelijk verbeteren. Tegelijkertijd wil je dit uitbreiden met hedendaagse functionaliteiten. Maar hoe ontdek je nu welke aspecten van de website je het best kunt behouden en welke je kunt optimaliseren of vernieuwen? Met een usability test natuurlijk! De gebruiksvriendelijkheid van de bestaande website is grondig getest met echte gebruikers. Zo ontdekten we precies waar verbetering mogelijk was, bijvoorbeeld bij de zoekfunctie, de bestellijst en de offerte-aanvraag.

 

Redesign van de webshop

Een redesign, wat houdt dat nu eigenlijk in? Nou, de techniek is hetzelfde gebleven, maar we hebben ‘de voorkant’ van de shop vernieuwd. Zo zorgden we voor een duidelijke splitsing tussen het assortiment en de koffiemachines. In de vernieuwde versie van de webshop zijn bovendien meer iconen te vinden om de klantreis te vergemakkelijken. Ook zijn de inspirerende en informatieve blogs geïntegreerd in de gehele website; precies waar deze content echt meerwaarde biedt.

En dat geldt niet alleen voor de blogs. Ook de producten tonen we nu precies op het juiste moment, waardoor upsell-mogelijkheden ontstaan. Bijvoorbeeld in de vorm van een overtuigende “anderen kochten ook…”-module. 

Intelligente functies

In de nieuwe B2B-webshop van Langerak de Jong zijn veel intelligente functies verwerkt, met name achter de login. Zo kun je als bezoeker je favorieten opslaan en deze met elkaar vergelijken. Handig! Ook de persoonlijke bestellijsten, waarmee de site gekoppeld is, zijn geoptimaliseerd. Op die manier kun je in een oogwenk een herhaalbestelling plaatsen. Ben je een keer op zoek naar iets nieuws? Dan helpt de slimme zoekfunctie je verder. Dankzij de toevoeging van categorieën vind je nog sneller wat je zoekt.

Zo hebben we de site dus op talloze punten verbeterd. En met resultaat! Het aantal online bestellingen is sinds onze samenwerking namelijk aanzienlijk gestegen, waardoor het overgrote deel van de orders tegenwoordig online wordt geplaatst.