De markt waarin je werkzaam bent opschudden. Dat zou iedereen wel eens willen doen, toch? Bouwmeester Peter Groenendijk trok de stoute schoenen aan en dééd het gewoon. Hij vond het hoog tijd om de markt van vrijstaande woningen op te schudden met een innoverend concept.

Het idee? Een online configurator om een gepersonaliseerde villa te ontwerpen en te bestellen. Zonder poespas. Er waren nog een paar dingen nodig om zijn idee te realiseren. Een stevige bedrijfsstrategie, scherpe positionering, toegankelijke branding, conversiegerichte marketingstrategie... En natuurlijk de configurator zelf. Ofwel: het technische hart van de organisatie. Wat er in één woord nodig was om het idee te realiseren en succesvol te lanceren? WebNL. 

Klant

Alliv

Diensten

Op basis van strategische sessies en marktonderzoek bedachten we een positionering, visuele stijl en branding. Ofwel: we bouwden een merk! En we bleven bouwen, want onze developers ontwikkelden een innoverende website met configurator. Ook de marketingstrategie en -uitrol is in onze handen.

Bezoek alliv.nl

Marktveranderend mee-ondernemen

Alles dat wij doen staat in het teken van business boosten. Organisaties bewegen om het volgende niveau te bereiken, wat er ook voor nodig is. In het geval van Alliv namen we allereerst een adviesrol in rondom dit marktveranderende concept. Welke bedrijfsstrategie maakt dit business-idee winstgevend? Welke organisatiedoelen kun je hieraan koppelen? En met welke positionering vinden en binden we de doelgroep? 

In de discovery-fase, de fase die draait om onderzoek doen, analyseerden we zowel de markt als het toekomstige merk. We deden onderzoek naar de concurrentie en de doelgroep, ontwikkelden persona's en organiseerden een strategische sessie. Daarin namen we onder andere een designmeting af om tot merkwaarden, positioneringsuitgangpsunten, een brand story en een visuele identiteit te komen. 

Revolutionair consumentenmerk

De opdracht was om een revolutionair consumentenmerk te ontwikkelen. Maar hoe ziet dat er eigenlijk uit? Daarvoor namen we een revolutionaire architect uit de oudheid als inspiratiebron: Vitruvius. Hij bedacht in feite een configurator om Rome te bouwen. Michelangelo gebruikte vervolgens zijn visie voor de Vitruvius-mens: perfect in balans. Wanneer een woning niet vóór jou, maar dóór jou wordt bedacht, is de ruimte om je heen in balans met wie je bent. Dat is wat Alliv voor je kan betekenen.

De merkbelofte 'Jouw villa creëer je thuis' is hier de laagdrempelige vertaling van. En de open cirkel in het logo visualiseert die gedachte. Alle designkeuzes zijn met oog op (gebruiks)vriendelijkheid gemaakt. Denk aan het opvallende kleurgebruik, de vriendelijke lettertypes, de organische vormen en de simplistische weergave.

Configurator als technisch hart

Het technische hart van Alliv is de configurator. Maar welke stappen kom je tegen als je een villa samenstelt? Samen met de klant doorliepen we het hele proces, met uitgedachte user flows als resultaat. We ontwikkelden een model om de configurator met de juiste data te voeden. Denk aan ontwerpen van toparchitecten, afmetingen en stijlelementen als kleur, materiaal en dakbedekking. Zo bouwden we een technische oplossing waarmee je in 8 stappen je droomhuis samenstelt!

De configurator bevat talloze keuzemogelijkheden, welke flexibel zijn per stap. In het CMS van BASE is de configurator ook beheerbaar. Daardoor kun je de stappen uitbreiden. Bij iedere keuze die je maakt, past het beeld zich aan. De prijs verandert automatisch mee. Kom je er niet uit? Dan klik je op het info-icoon voor extra tips. Dankzij het responsive design ervaar je bovendien de beste beleving op ieder scherm.

Van droom naar sterk merk

De lancering van Alliv vond plaats op de beurs Eigen Huis, waarvoor wij het ontwerp van de beursstand en give-aways realiseerden. De online lancering en verdere uitrol is uitgewerkt in een Brand Implementation Plan. Op één van de eerste pagina's verrast het plan je al met een ambitieus performancedoel. Volgens het growth marketing principe voeren we diverse marketingexperimenten uit voor dit nieuwe merk. Display Advertising, Marketing Automation, Search Ads, Social Advertising... You name it, het hele arsenaal aan marketingmiddelen wordt ingezet. Wat ooit de droom was van één ondernemer, zetten we samen stap voor stap om in een sterk merk. Alliv.