De oplossing voor een probleem bedenken? Die kennen we inmiddels wel. Maar je probleem juist omzetten in je kracht? Dát brengt verhelderende inzichten. Een kippenvelmoment zelfs. En dat is precies wat we voor Forehand hebben gedaan. 

Als organisatie richt Forehand haar aandacht al jaren op vakmanschap en kwaliteit. Daardoor zijn ze de beste in wat ze doen. Maar… wanneer je dit vergeet overtuigend te presenteren, word je ineens ingehaald door de werkelijkheid en de almaar veranderende markt. Herkenbaar? Een sterk staaltje strategie brengt je organisatie tot een kantelpunt! 

Klant

Forehand

Diensten

Een voltallig team aan professionals startte dit traject met een fase van onderzoek, strategie en concepting. Na de uitrol van de storytelling en bedrijfsstrategie, vervolgden we met de bouw van de website, bedrijfsfilm, brochures en marketingmiddelen. 

 

"Er is niets dat ik kan verzinnen dat WebNL beter had kunnen doen!"
René Vrij, directeur Forehand 

In gesprek met alle spelers in de markt

Ontdekken hoe je hetgeen waar je goed in bent sterk in de markt zet; daar is onderzoek voor nodig. Daarom startte het traject voor Forehand met een onderzoeksfase. Want welke waarde voeg je als organisatie eigenlijk toe? Voor wie? En op welk moment? Om dit vanuit het oogpunt van de doelgroepen te bekijken, creëerden we een UX customer journey waarin we voor drie persona’s - op basis van interviews met stakeholders - de touchpoints en bijbehorende gedachten, kansen en obstakels uitwerkten. En met behulp van data-analyse keken we naar kansen binnen de markt.

Eyeopener op strategisch niveau

Het belangrijkste inzicht dat hieruit volgde, is hoe Forehand zich verhoudt tot anderen in de markt. En welke strategische keuzes dit met zich meebrengt. Een visueel model brengt dit samen en toont hoe diverse partijen elkaar sterker maken. Een ware eyeopener! Forehand is door deze herpositionering echt op een andere manier naar de markt en naar zichzelf gaan kijken. Het team begrijpt beter hoe waardevol ze zijn, er ontstaat meer structuur in het werk en Forehand presenteert zich duidelijker aan partners.

Toch blijkt 'het leveren van slimme toepasbare oplossingen voor netwerkinfrastructuren' nog best een ingewikkeld verhaal om te presenteren. Daarom ontwikkelden we een storytelling die dit verhaal uitlegt. Wat Forehand namelijk doet, is jou verbinden met de toekomst. Dat inspireert! Ze maken deel uit van verandering en brengen technologie tot leven.

Verbinding in beeld

Zo, de identiteit staat als een huis. Tijd om dit te vertalen naar een creatief concept. In de tweede fase van het traject met Forehand gaven we het logo een update. Met slechts enkele subtiele wijzigingen is het logo opgefrist en toekomstbestendig gemaakt. De storytelling goten we in een inspirerende bedrijfsfilm, die je bovenin de case kunt bekijken. In alle marketing- en communicatieuitingen vind je dezelfde herkenbare stijl met opvallend kleurverloop terug. 

Gezien er drie doelgroepen bestaan, maakten we branchegerichte brochures met aantrekkelijke content in een uniforme stijl. Evenals een nieuwe bedrijfspresentatie. Maar wanneer gebruik je eigenlijk welke kleur? En welke logo-variatie? Dat is terug te vinden in het Brand Management System dat we voor Forehand hebben ingericht.

Toekomstgerichte website en marketing

Op basis van scherpe design guidelines ontwierpen we de website. Hier komen de eerder verkregen inzichten over de doelgroepen werkelijk tot uiting. Voor iedere potentiële klant of partner is een heldere flow uitgewerkt. Zo vind je online alles wat je wilt weten over de diensten, producten, oplossingen en projecten van Forehand.

Met een LinkedIn-training, een zoekwoordenonderzoek en een doelgericht Analytics-account gaven onze marketeers Forehand bovendien extra handvatten om mee aan de slag te gaan. En voor de uitrol van de marketingcampagnes blijven we natuurlijk graag aangehaakt. Zo is dé partij voor toekomstbestendige automatisering in gebouwbeleving zelf ook helemaal klaar voor de toekomst!